Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Byta bränslepump dodge 361

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ingvar
smallblock-poster

PostPosted: Wed Aug 10, 2011 12:46 am    Post subject: Byta bränslepump dodge 361 Reply with quote

Hej. Min mekaniska bränslepump som sitter monterad läcker och nu sitter det en elektrisk pump istället. Nu till min fråga har köpt en ny mekaniskpump på ebay är det bara att skruva loss den gamla och sätta i den nya. Tror mig att jag läste någonstans att det finns grejor där inne som kan lossna och att man inte får in den nya pumpen stämmer det?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
sbhemi
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Wed Aug 31, 2011 11:17 am    Post subject: Re: Byta bränslepump dodge 361 Reply with quote

ingvar wrote:
Hej. Min mekaniska bränslepump som sitter monterad läcker och nu sitter det en elektrisk pump istället. Nu till min fråga har köpt en ny mekaniskpump på ebay är det bara att skruva loss den gamla och sätta i den nya. Tror mig att jag läste någonstans att det finns grejor där inne som kan lossna och att man inte får in den nya pumpen stämmer det?

Hei.
Det var dårlig med svar her:På de motorene er det en fuel pump pushrod,som kan gli litt ned når du tar ut pumpen.På en eldre motor bør den absolutt byttes,som regel ganske slitt og du får dårlig virkning på bensinpumpen.Det er en plugg under der bensinpume står,når du skrur ut den skal du normalt kunne få ut den pushrod.Da er det inn med ny,kan settes inn med litt fett slik at den holder seg inne,og det blir lettere og montere bensinpumpe.
http://chucker54.stores.yahoo.net/fupupubheen.html

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum