| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kenneth 426 HEMI - elephant
|
Posted: Wed Mar 07, 2007 7:25 pm Post subject: Trenger "sammensettingshjelp" på en 8 1/4" |
|
|
Skal overhale en 8 1/4" bakaksling, og har nå slått ut alle gamle lager, sandblåst og sendt den til pulverlakkering.
Så er ikke lenge til jeg snart skal begynne å sette den sammen igjen.
Men det er ikke bare bare, med tanke på "innjustering" av pinjong og dif.
Pinjongen skal jo skimses opp i forhold til kronhjulet, og både pinjongen og lagrene på diffen skal strammes etter en prosedyre.
Finner rett og slett ikke noe om dette på nett, står kun om 8 3/4" der.
Noen som kan hjelpe meg med litt info her?  _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
| Back to top |
|
 |
Bippe Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Wed Mar 07, 2007 9:05 pm Post subject: |
|
|
Bortsett i fra tiltreknings moment, så er framgangsmåten veldig lik på de 2 akslingene. Gjelder stort sett det som er av akslinger. _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
| Back to top |
|
 |
dartsport-74 Go wing

|
Posted: Fri Apr 06, 2007 3:56 pm Post subject: Re: Trenger "sammensettingshjelp" på en 8 1/4" |
|
|
| Kenneth wrote: | Skal overhale en 8 1/4" bakaksling, og har nå slått ut alle gamle lager, sandblåst og sendt den til pulverlakkering.
Så er ikke lenge til jeg snart skal begynne å sette den sammen igjen.
Men det er ikke bare bare, med tanke på "innjustering" av pinjong og dif.
Pinjongen skal jo skimses opp i forhold til kronhjulet, og både pinjongen og lagrene på diffen skal strammes etter en prosedyre.
Finner rett og slett ikke noe om dette på nett, står kun om 8 3/4" der.
Noen som kan hjelpe meg med litt info her?  |
har nettopp utført denne jobben , men du må ha en bok om akslingen for å vite alle mål og moment... det tar dage vis å fotelle alt.. skal prøve min i morgen å c om d er ulyd . ikke sikkert de er lurt å høre på meg enda...
men bare spør... enkelt fortalt skal pinjongen juseres i dybde for å få rett mønster og justerings muttrene for å få rett backlash. det er lurt å se mønster å måle dette før du river akslingen sundt hvis du skal bruke samme kronhjul. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 7:27 pm Post subject: |
|
|
Skrudde sammen jeg, med samme distanser som på de gamle lagrene, laget ca rett "slakke" mellom pinjong og konhjul, og strammet opp lagrene..
Har brukt den en del nå, og er ingen ulyd eller rar oppførsel..
Så enten er jeg jævlig god, eller så har jeg hatt max flaks.. :p _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
|
| Back to top |
|
 |
dartsport-74 Go wing

|
Posted: Sat Apr 07, 2007 1:30 pm Post subject: |
|
|
| Kenneth wrote: | Skrudde sammen jeg, med samme distanser som på de gamle lagrene, laget ca rett "slakke" mellom pinjong og konhjul, og strammet opp lagrene..
Har brukt den en del nå, og er ingen ulyd eller rar oppførsel..
Så enten er jeg jævlig god, eller så har jeg hatt max flaks.. :p |
ingenting er bedre....
har du big block torsjons staver på darten din ? jeg har orginale 318 cid har lyst på stivere fjøring... hvor kjøpte du dine? _________________ JO GALLNARE JO BERE |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sat Apr 07, 2007 5:41 pm Post subject: |
|
|
Jeg har torsjonsstaver som er 1.090" tykke, de tykkeste som var å skaffe da jeg kjøpte.
Jeg synes gått de kunne vært enda tykkere jeg, men er meget fornøyd med hvor stiv bilen ble.
Hør med Fredrick på www.sixpackonline.se.
Kjøp i tillegg nye tettninger, og nye KYB støtdempere. _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|