| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Fri May 02, 2008 12:55 am Post subject: Sidemarkeringlys??? |
|
|
Skal registrere kjerra mi om 5 dager og så hører jeg folk sier mye forskjellig om sidemarkeringslysene jeg har på min 69 charger.
Hva må jeg gjøre for at det skal gå igjennom godkjenning eller går de igjennom helt greit uten noe tull?
|
|
| Back to top |
|
 |
68satellite classic american
|
Posted: Fri May 02, 2008 12:27 pm Post subject: |
|
|
plukk ut pærene og la de være som de er så kan du sette i pærene etter at bilen er godkjent jeg har pærene i på begge mine biler og er aldrig noe problemer med det på eu heller og hvis noen noen gang kommer til å henge seg opp i det så er det jo bare å ta de ut igjen tror de aller fleste gjør på denne måten
|
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Fri May 02, 2008 3:56 pm Post subject: |
|
|
Dessverre varierer det fra sted til sted resultatet her. Har bilen sidemarkeringslys skal disse lyse Amber/oransje farge, altså blir de røde lysa på bakskjermene gitt merknad på etter boka. Det gjelder også nyere såkalte flyttegodsbiler - disse må også ha oransje lys på sida eller blende disse av.
Så lysa dine foran kan du la være som dei er, men om du ikkje kjenner til folka på trafikkstasjonen/verkstedet du skal vise bilen så gjør du lurt i å ta ut pærene bak og gjerne legge kabler/pæresokkel "skjult" om det lar seg gjøre i bagasjerommet ditt.
Kjenner du folka der du skal vise bilen så spør rett og slett i forkant om det blir gitt merknad på lysa dine.
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun May 04, 2008 12:41 am Post subject: |
|
|
| Sjekket litt mer og ser ut som at de side markeringslysene foran bare er refleks. Hva gjør man da? Er ikke noe pæreholder eller ledning i det hele tatt. Ser ikke ut som at det har vært det heller der, så kanskje han som hadde den før har gjort en liten jobb der. Burde jeg blende alle 4 markeringslysene da? Noen sier at det kan være det beste. Bare ta tape og så spraye svart over. Eller hva sier folket? Nå er det 3 dager igjen til jeg skal dit så trenger å vite litt hva man egentlig burde gjøre for at det skal gå igjennom registreringen.
|
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun May 04, 2008 9:43 am Post subject: |
|
|
69 modellen hadde ikke lys i sidemarkeringene, men 68 og 70 hadde det, så det er korrekt.
Kjør slik den er nå du, og ta med en rull gaffateip på godkjenningen.
Jeg fikk min godkjent slik den skal være.
|
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun May 04, 2008 10:19 am Post subject: |
|
|
hvis du regger den som bevaringsverdig så skaal vel bilen va original fra fabrikk og då skal vel dem va slik som dem er.her i mosjøen får man regga med sidemarkeringslysene som original.men det er kanskje forskjellig praksis rundt omkring.
_________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun May 04, 2008 4:21 pm Post subject: |
|
|
| Så 69 charger hadde ikke sidemarkeringslys:) Så digg at jeg slipper å gjøre noe med de da, men skal man heller ikke blende de da? Bare la de være som de er?
|
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun May 04, 2008 5:12 pm Post subject: |
|
|
| Er det noe sted jeg kan ha med et solid fakta på at det ikke var originalt på en 69 charger? De kommer sikkert til å spørre om det eller om det blir snakk om det.
|
|
| Back to top |
|
 |
|