Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Sidemarkeringlys???

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tbag
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Fri May 02, 2008 12:55 am    Post subject: Sidemarkeringlys??? Reply with quote

Skal registrere kjerra mi om 5 dager og så hører jeg folk sier mye forskjellig om sidemarkeringslysene jeg har på min 69 charger.

Hva må jeg gjøre for at det skal gå igjennom godkjenning eller går de igjennom helt greit uten noe tull?

img_1850_113.jpg
 Description:
 Filesize:  55.54 KB
 Viewed:  13411 Time(s)

img_1850_113.jpg

Klick here to see the Image in full size.

Back to top
View user's profile Send private message
68satellite
classic american

PostPosted: Fri May 02, 2008 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

plukk ut pærene og la de være som de er så kan du sette i pærene etter at bilen er godkjent Smile jeg har pærene i på begge mine biler og er aldrig noe problemer med det på eu heller og hvis noen noen gang kommer til å henge seg opp i det så er det jo bare å ta de ut igjen tror de aller fleste gjør på denne måten Very Happy
Back to top
challenger
340 SixPack

PostPosted: Fri May 02, 2008 3:56 pm    Post subject: Reply with quote

Dessverre varierer det fra sted til sted resultatet her. Har bilen sidemarkeringslys skal disse lyse Amber/oransje farge, altså blir de røde lysa på bakskjermene gitt merknad på etter boka. Det gjelder også nyere såkalte flyttegodsbiler - disse må også ha oransje lys på sida eller blende disse av.

Så lysa dine foran kan du la være som dei er, men om du ikkje kjenner til folka på trafikkstasjonen/verkstedet du skal vise bilen så gjør du lurt i å ta ut pærene bak og gjerne legge kabler/pæresokkel "skjult" om det lar seg gjøre i bagasjerommet ditt.

Kjenner du folka der du skal vise bilen så spør rett og slett i forkant om det blir gitt merknad på lysa dine.

Tbag
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sun May 04, 2008 12:41 am    Post subject: Reply with quote

Sjekket litt mer og ser ut som at de side markeringslysene foran bare er refleks. Hva gjør man da? Er ikke noe pæreholder eller ledning i det hele tatt. Ser ikke ut som at det har vært det heller der, så kanskje han som hadde den før har gjort en liten jobb der. Burde jeg blende alle 4 markeringslysene da? Noen sier at det kan være det beste. Bare ta tape og så spraye svart over. Eller hva sier folket? Nå er det 3 dager igjen til jeg skal dit så trenger å vite litt hva man egentlig burde gjøre for at det skal gå igjennom registreringen.
Back to top
Hemidog
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sun May 04, 2008 9:43 am    Post subject: Reply with quote

69 modellen hadde ikke lys i sidemarkeringene, men 68 og 70 hadde det, så det er korrekt.
Kjør slik den er nå du, og ta med en rull gaffateip på godkjenningen.
Jeg fikk min godkjent slik den skal være.
Back to top
mr.mopar
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sun May 04, 2008 10:19 am    Post subject: Reply with quote

hvis du regger den som bevaringsverdig så skaal vel bilen va original fra fabrikk og då skal vel dem va slik som dem er.her i mosjøen får man regga med sidemarkeringslysene som original.men det er kanskje forskjellig praksis rundt omkring.

33 plymouth rod
Back to top
Tbag
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sun May 04, 2008 4:21 pm    Post subject: Reply with quote

Så 69 charger hadde ikke sidemarkeringslys:) Så digg at jeg slipper å gjøre noe med de da, men skal man heller ikke blende de da? Bare la de være som de er?
Back to top
Tbag
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sun May 04, 2008 5:12 pm    Post subject: Reply with quote

Er det noe sted jeg kan ha med et solid fakta på at det ikke var originalt på en 69 charger? De kommer sikkert til å spørre om det eller om det blir snakk om det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum